به طور کلی، گرمای بسیار زیاد برای هر کسی خوب نیست، اما برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی بسیار بدتر است. توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان را در زیر برایتان جمع آوری کردیم، با رعایت آنها می توانید از تشدید بیماری و آسیب رسیدن به خودتان در فصول گرم تابستان از خودتان محافظت کنید.











نظارت بر داروها

اگر داروهای قلبی مصرف می کنید، قبل از مصرف آنها در گرما، با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از داروهای تجویزی مانند مهارکننده های تیک، مسدود کننده های بتا و مسدود کننده های کانال کلسیم می توانند واکنش بدن شما را به دمای و رطوبت بالا تشدید کنند. همچنین توجه داشته باشید که دیورتیک ها اغلب برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند. این باعث کاهش سدیم و آب در بدن می شود که شدت از دست دادن آنها علاوه بر عرق در روز های گرم از بدن بیشتر می شود. در صورت مصرف داروهای خود را متوقف نکنید. در جاهای خنک بمانید و از مشاوره دکتر خود پیروی کنید.

مصرف منظم آب

لباس مناسب

مدیریت ورزش

وعده های غذایی سبک تر بخورید

خنک کردن سریع

یخ را برای خستگی گرما اعمال کنید

انتخاب هوشمندانه در گرما

یکی از بهترین توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان، ماندن در جاهای خنک است. از بیرون رفتن های غیر ضروری در ساعات گرم خود داری کنید. محل کار خود یا زندگی خود را خنک نگه دارید. از مسافرت به جاهای گرمسیری خودداری کنید.